W Żychlinie trwa kampania społeczna #ZnamTeNumery, która ma na celu edukację seniorów w zakresie zagrożeń związanych z oszustwami internetowymi. Zainicjowana przez Komendę Główną Policji oraz różne media, kampania wprowadza nowatorskie podejście, w którym sztuczna inteligencja jest tematem przewodnim. Od 14 listopada br. odbywa się pierwszy etap, a od 20 listopada rusza jego kontynuacja, mająca na celu dalsze uświadamianie społeczności lokalnej oraz ich bliskich.
Kampania #ZnamTeNumery, która rozpoczęła się w październiku 2023 roku, zyskała na popularności, a jej elementem jest moduł „Emerytura na maxa”. Pierwszy etap akcji polegał na emisji materiałów wideo, które przedstawiały przykłady oszustw internetowych. Uczestnicy, odwiedzając stronę internetową, zostawiali za sobą tradycyjne pułapki cyberprzestępców, a w zamian otrzymywali informacje umożliwiające unikanie podobnych sytuacji w przyszłości.
Drugi etap kampanii, który zaczyna się 20 listopada, skupi się na szczegółowym wyjaśnieniu, jak działają oszuści wykorzystujący sztuczną inteligencję. W ramach tej części Policja weźmie aktywny udział, prowadząc działania informacyjne, które mają na celu bezpośrednie dotarcie do seniorów i ich rodzin. Kampania cieszy się zainteresowaniem, a swoje wsparcie oferują partnerzy, w tym Poczta Polska oraz różne media, które będą publikować informacje dotyczące metod działania oszustów.
Wspólnie z organizacjami wspierającymi kampanię, takimi jak Polski Związek Kół Gospodyń Wiejskich czy Związek Emerytów, kampania potrwa do końca roku. Działania edukacyjne są prowadzone nie tylko w Internecie, ale także w placówkach takich jak ZUS i sanatoria, a także w komunikacji miejskiej w wybranych miastach. Celem kampanii jest podniesienie świadomości społecznej oraz zminimalizowanie ryzyka oszustw wśród osób starszych w Żychlinie i okolicach.
Źródło: Policja Kutno
Oceń: Kampania #ZnamTeNumery uświadamia seniorów o zagrożeniach związanych ze sztuczną inteligencją
Zobacz Także